Kawan-Kawan Saya

Monday, June 21, 2010

Nasi Arab Damsyik

Sabtu lepas aku balik rumah bonda kesayangan ku.. hehehe..
ada projek baik punya.. Mula2 temankan adik aku ke Bukit Raja untuk mengambil "orang baru".. dan kemudian balik ke Ampang.

So, petang tue kami sekeluarga telah ke Seremban semata2 untuk makan "Nasi Arab Damsyik" yang dikatakan sedap oleh adik aku. Mak and ayah aku peminat setia makanan arab nie. Jadi, bila adik aku kata yg kat seremban ada makanan arab paling sedap.. semestinya mak n ayah aku nak merasa... hehehe.. but last minute ayah aku taknak follow pulak.. katanya tak sihat.. tapi, aku rasa  mesti sedap world cup nie.. tak nak miss 1 game pun. ayah aku nie.. hehehe..

semasa on the way ke sana.., hiway plus jem teruk! sugguh kecewa dan frust rasanyaaa.. sakit hati dan sakit jiwa tul igtkan esok (ahad) yang akan jem. But, sabtu dah start jem. Bayangkan kitorg tolak dalam pukul 6ptg.. sampai kat situ kul 8.30 mlm.. ikutkan tak sampai 1jam pun leh sampai.. Nasib dah sampai situ makanan lum abis lagi.. hehehe.. kalo tak, meraung agaknya kitorg..

hehehe.. mak aku kata memang sedap nasi arab tu.. kalah rawsha.. lain kali leh datang lagi.. Kat situ kitorang makan 1 dulang untuk 5 org. Kalo orang arab, 1 dulang untuk dia sorang kan..?  fuuhh..! xlarat nak abiskan 1 dulang tuee.. mmg banyak..

errm... dengan kecewanya kualiti gambar tak bape cantik. Jadi ada 5gambar je yang jadi even tak bape cantek gak.. camera olympus aku nie dah makin nazak gamaknyaaa.. sungguh kecewaaa.. nak yg baru 1 plzzz..

malu2 pulak anak bujang aku nie bile ajak bergambar.. hehe sementara tunggu makanan sampai..

inilah makanan 1 dulang untuk 5org. dah bahagikan 5, masih ada separuh lagi yang belum di usik.

dak bujang nie pun makan gak nasi arab.

sebelum balik. sempat bergambar dulu.. 
wuaa..!! gambar sgt kaburr..


p/s : sesiapa peminat makan nasi arab nie, leh la try makan kat sini. memang sedap!


7 comments:

Noor said...

cam sedap jerk...x leh ni nampknyer kena 'try' gaks nasi arab....cz x pernah cuba nasi arab ni....!!

Mrs. Simplicity said...

menarik untuk dicuba. banyak nye 1 dish dia kan bole makan ramai org. rasa mcm penah masuk kat dalam jalan jalan cari makan. penah ke?

Jue @ atanayuiman said...

k. noor >> nak try? gie laa.. memang best dan sedap tauuu... mesti pastu nak lagi punya...

alyyani >> aah.. banyak kan?? betul tue.. penah masuk JJCM gak.. hehehe..

nome said...

wallahhhh...dahlah daku pose arini...terliur la plak...ekeke...

kat ne ek tmpt ni jue? rasa nak terjah gak lah nnt....menarek sungguh nasi arab tuh....

Anonymous said...

kat mana nie...kedainya yg kat mana...

Jue @ atanayuiman said...

k.nome >> hehehe.. memang sedap sgt.. kalo ikut hiway plus, kuar exit senawang..

anon >> kat senawang, seremban.. alamat sy tak sure laa...

@xiM said...

sedap nasi arab ni..i likes!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...