Kawan-Kawan Saya

Monday, February 16, 2009

::: Anak-Beranak TaK siHat :::


Arini aku MC, asben aku laks kena amik EL sebab tak sihat jugak... seperti yang aku citerkan semalam yang kami anak beranak tak sihat..., jadi kami ber3 jadi orang sakit di rumah... hehehe....!!!~~~ Aku dengan badan tak sihat nyer... iman pulaks dengan lungs infection nyer.. dan asben aku pulak mulut nyer pecah...

Citer pasal kesihatan Iman... Seperti bulan 12 tahun lepas, iman kena lungs infection.. dan masa tue la 1st time kena ambil gas... dan kali ini iman kena lagi... Yang aku pelik, iman tak pulak demam n merengek.. tetapi dia makin aktif adalah... erm... sabo ajer la.... so, malam sabtu lepas aku bawa iman ke spital Ampang... sebab dia batuk tak henti2, kerap muntah dan pernafasannya berbunyi... doktor memang dah pesan dengan aku if 3 benda ini berlaku, bawa ke spital cepat2.... Di spital, doc suruh ambil gas after that dia nak dengar balik bunyi pernafasan Iman... If tak OK, kena tahan wad... Alhamdulillah selepas ambil gas pernafasan nya kembali normal... Cuma doktor bagi pesanan supaya iman tidak dihantar ke nurseri buat sementara waktu, kalo boleh ibunya kena jaga untuk memerhatikan sistem pernafasannya.... taku2 bila kat umah pengasuh nnt dorang tak perasan.... Macam biasa doc bagi ubat antibiotik yg slalu iman dpt sebelum nie... Bukan antibiotik Penicilin tp antibiotik Erythromycin. Kena bagi dalam tempoh 7 hari. Selepas ambil ubat, kami pulang. dan malamnya iman tido dengan baik... tp, mula pukul 3pg tidinya terganggu dengan batuk.... sian dia.. tak leh tido lena...


Inilah ubat antibiotik iman... Iman yang punyerrrr.....

Kisah aku pulaks.. erm, sejak ahad badan aku dah mula rasa semacam ajer.. tak sedap badan dan rasa panas2 nak demam... sakit tekak dan batuk kering juga mcm iman... Adussss...!!~~ aku memang tak baper suka demam nie.. Naperntah Antibodi aku nie tak kuat la... Mudah sgt kena demam... so sad :-( .... So, aku pie klinik dan doktor memberi aku MC...

Inilah MC aku untuk Semalam.... Ini aku yang punyerrrrr....

Yang asben aku pulaks...., dia kena bibir pecah... cian dia.. besar pecahnyer..., so, dia tak amik MC tapi amik EL ajer.. sebab malas nak jumpe doc.... Camner nak mengajar kalo bibir pecah kan..?? mesti tak selesa... makan pun tak sangat sebab tak boleh makan... Rasa sakit sangat... Cakap pun tak banyak..... sabo nyer.... :-) Esok lusa baik la tue.... Tp, esok tetap kena pie sekolah sebab cikgu nie tak banyak cuti rehat... cian anak murid tak belajar....

Itulah kisah kami anak beranak yang tak sihat..... Duk umah ajer la kami mcm duk umah orang sakit... hehehehe...!!!~~

So, esok Selasa akan kembali pada asal... Aku kena pie keje, asben aku pun kena pie keje dan iman pun kena pie umah pengasuh....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...