Kawan-Kawan Saya

Wednesday, February 11, 2009

::: Iman demam :::


Arini aku terpaksa amik EL sebab iman demam.. Badan iman start panas2 semasa petang semalam masa aku ambil dia dari rumah pengasuh.... Ini kali ke2 iman demam.. mcm demam yg pertama dulu gaks bukan demam sebab injection sebab appmnt semalam takder injection pape pun.. Maybe demam beralih bulan agaknya... Walopun iman demam, tapi dia tetap aktif dengan berenang dan mengundur ke belakang... Selain itu, mulutnya tetap bising dengan cakap2 yang aku tak faham dan suka sangat menjerit....

Malam tadi dia tido lewat sikit.... Kebiasaannya pukul 6 or 7 da tido da... tp malam tadi kul 10 lebih baru leh tido.. mungkin badan yang tak selesa menyebabkan dia tak boleh tido.. Kebiasaanya dalam pukul 6ptg dia memang da merengek2 nak tido.. semalam cuba tido kan dia.. alih2 tak tido pun.. dalam pukul 7 bagi minum susu, biasanya akan teus tertido.. so, aku ingatkan da tido la... tetiba aku tengok dia angkat kepala senyum sorang2 dalam keadaan gelap tue...

Semalaman kejenya duk menjerit2 kuar kan suaranya mcm ning baizura tue.. huhuhu..!!!~~ sabo ajer la.... Semalam aku sukat suhu nya.. agak panas 38c... pagi tadi pun sama... so, sebab itu aku ambil keputusan untuk ambil EL ajer... Pagi tadi aku lumurkan dengan air asam jawa, dalam tengahri demamnya dah mula kebah... alhamdulillah.... Semoga iman sihat terus.... :-)



Pagi2 aku dah buka baju dia supaya dia tak merasa panas...


iman minum susu.. arini aku bg susu badan ajer.. supaya demamnya cepat baik...
susu yang dia minum pun susu badan yang telah diperah..

inilah termometer yang aku gunakan untuk sukat suhu iman.. benda alah ini kena sentiasa ada tau.. supaya memudahkan kita jika anak kita demam...

3 comments:

ai said...

alahaiii..syiannye dia demam. musim agaknye. cuaca tak menentu skang ni. bila tghari panas semacam. ptg lak ujan..


cepat sembuh ye sayangg..

suhida said...

iman dah leh nyusu pegang botol sendiri ke jue.

aTan and JuLies @ aYu said...

itu ler kak ai.. alhamdulillah da sihat da... :-)

yup sue... masa 3bulan da pandai pegang sendiri da... kalo nampak ajer botol susu, cepat2 nganga mulut pastue pegang botol masuk terus dalam mulut.... :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...