Kawan-Kawan Saya

Friday, February 06, 2009

::: Cerita Paling Bodoh aKu tenGok :::

Mungkin orang lain sudah tgk citer nie.. tp, bagi aku.. aku baru ajer tgk citer nie.. hahaha.. lambat keretapi la aku nie.. citer tahun lepas baru nak tgk tahun nie.. huhuhuh...!!~~

ZOHAN.
Satu lagi filem bergenre komedi dari pelawak terkenal Adam Sandler.

kisah apa citer nie yea...??

Cerita ni mengisahkan tentang seorang Komando unit anti terrorsit Israel yg bernama Zohan Dvir (Adam Sandler). Zohan mempunyai ibubapa yg sgt penyayang dan mereka sama sekali tidak setuju jika anak mereka berjauhan dengan keluarga.


Zohan juga mempunyai seorang musuh ketat atau Arch nemesis, The Phantom (lakonan mamat ketua sector 7 dlm transformers, aku x tau la nama dia). Setelah berjaya dlm menangkis serangan2 pengganas di Israel, (dimana dlm film ini pengganas terdiri dari orang2 Palestine), Zohan mengambil keputusan untuk lari ke Amerika dan mengejar cita-cita asalnya, untuk MENJADI SEORANG HAIR STYLIST.


Setelah sampai di kotaraya New York beliau diambil bekerja sebagai cleaner di sebuah saloon milik gadis Palestine. Saloon ini terletak di satu kawasan penempatan orang2 yg berhijrah dari Palestine dan Israel yg digelar Hacky Sack.


Malangnya, Zohan telah dicam oleh seorang rakyat Palestine yg bekerja sebagai pemandu teksi, Salim (Rob Schneider) dan beliau telah membocorkan rahsia Zohan masih hidup dan berada di Amerika kepada The Phantom.


Pada klimaks film ini, tuan tanah kawasan penempatan orang2 Palestine dan Israel ini telah mengupah sekumpulan Hillbillies (kebanyakan mereka anti bangsa asing) untuk menyamar sebagai orang arab dan membakar kedai perniagaan milik orang2 Israel, dengan tujuan untuk mencetuskan permusuhan antara dua kaum itu.
Akhirnya Zohan, hero orang2 Israel dan The Phantom, hero orang2 Palestine bergabung tenaga dan akal untuk mematahkan niat jahat hillbillies tadi.

Scene-scene menarik yg telah aku highlight:
1. Orang-orang Israel dan Palestine sgt suka berniaga tidak kira apa jenis perniagaan, makanan, saloon, pakaian, barangan elektrik.
2. Yahudi Israel dan Muslim Palestine di Hacky Sack hidup dgn aman damai tanpa sifat prejudis dan syak wasangka walaupun mereka sedang berperang di Asia Barat.
3. Rakyat israel yg membuka perniagaan barangan elektrik sangat suka memperdaya pelanggan dengan menjual barangan yg sudah rosak.
4. The Phantom berpoya-poya dengan keempat-empat isterinya di sebuah restoran (ingin menunjukkan orang islam boleh berbini 4)
5. Rakyat Amerika sendiri sangat prejudis terhadap kedua-dua kaum ini.
6. Zohan menjadikan saloon majikannya sebagai tempat beliau melayan nafsu serakah makcik2 dan nenek2 yg datang buat rambut.
7. Orang2 Israel dan Palestine sgt sukakan disco old skool.
8. The Phantom terjaga dari tidor mlm2 dan dia ditindih oleh beberapa orang wanita seksi di atas katil, kemudian berjalan ke dapur. Terdapat perhiasan dinding yg digantung di tepi peti ais, surah Yassin.
9. Rob Schneider meletakkan sejadah sebagai perhiasan dashboard teksinya.
10. Israel dan Palestine berganding bahu dalam menentang ketidakadilan dan penindasan oleh golongan atasan rakyat Amerika.
11. The Phantom mengadu pada Zohan beliau juga tidak suka keganasan tetapi lebih suka berniaga kasut.
12. Mereka (zohan dan Gadis Palestine tokei saloon) menasihati orang2 Israel dan Palestine di Hacky Sack dan dimana2 jua supaya jgn bermusuhan lagi, bermaaf-maafan dan hentikan keganasan.
13. Orang2 Palestine dan Israel berborak psl bini orang2 besar kerajaan Amerika, sapa yg paling hot?
14. Orang2 kaya Amerika sangat sukakan perempuan payudara besar.
15. Zohan sering berbangga dgn saiz zakarnya yg sgt besar.

3 comments:

fazilzura said...

Cite pe ni Jue...
adehh sib baik la akak x suke tgk cite2 cmni

suhida said...

jue,adam sandler tu yahudi.

Jue @ atanayuiman said...

cite mengarut kak zura... ada mempersendakan orang islam gaks...

sue...
tul tue dia org yahudi... cerita sampah yg memperlekehkan org islam...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...