Kawan-Kawan Saya

Wednesday, February 04, 2009

::: Jawapan yanG beLum Pasti :::

Semua mesti terkezutkan disebabkan post aku yang bawah nie... Ha?? 6 week da...?? erm.. semua duk tertanya2 adakah aku pregnant?? Actually, aku belum ada jawapan yang pasti lagi... yang pastinya peod aku sekarang sudah lewat 2 minggu lebih... aku dah wat check UPT last week, tp resultnya negative lagi... so, next friday aku nak check balik la....If, aku positive maka pada minggu nie aku 6week la.... dan due nya maybe 28 september 2009...

Bila cakap pasal pregnant lagi semasa masih mempunyai bayi kecil lagi, mesti ada pro dan contranya.. ada yang setuju dan ada juga yang tidak bersetuju... Ada yang berpendapat anak masih kecil tapi dah ada lagi.. cian baby yang ada tue... ada juga yang kata, aik? tak merancang ker...? dan ada juga yang cakap tak penat ker badan ko tue..? bagi rehat la dulu... yang nie pada contranya la... yang pada pro pula..., bagus la mengandung cepat2... nnt da tua2 relax sikit... ada juga yang cakap, biar beranak masa muda2 nie.., tenaga masih kuat nak menjaga anak... dan berbagai lagi la kalau kita dengar pendapat orang pasal pregnancy nie...

Bagi aku sendiri..., sejak aku dan asben aku kahwin.., kami dah merancang untuk dapatkan 2 anak pertama nie cepat... Pada mulanya selepas kawin.., perut aku kosong 6bulan.. So, kami kena usaha lebih la selepas itu... alhamdulillah, aku pregnant.. then, untuk anak ke2 nie memang kami merancang ingin lagi dalam masa terdekat juga.. atleast jaraknya setahun la... kalo tak sampai setahun tue.., boleh juga la kalo sudah rezeki.... Insyallah impian kali nie nak anak gurl pulak la if my rezeki... Hopefully... :-) Nasibla masa 1st pregnant aku beranak normal.. kalo aku czer, maybe apa yang kami rancangkan tersasar lebih cikit la demi menjaga kesihatan....

so, kepada kawan2... jika ada berita baik lagi nnt aku informkan dekat sini yer.... :-)


5 comments:

A.I said...

Takpe beranak rapat2 pon. takde salahnye pon. kau tengok kakak kau ni. best apa..masuk 30 dah 4 budak kuar! hihihi..pastu nk relax pon dah boleh.

apa2 pon aku doakan yg terbaik utk kau ye..

Mr. Mrs Zaidi Diaries said...

Akak no komen... sebab kalau leh nak anak cecepat lagi tambah anak.. tapi keadaan tak mengizinkan... sebab akak operate.. takut effect kesihatan akak akan datang... walo doktor suruh rehat dua tahun.. nampak nye hanya setahun kot nak rehat wakakaka... sebab nanti den tuoo.. lagi banyak risiko kalau udah tuo baru nak beranak...

Kalau Jue memang tak merancang so persetan kan jeklahh apo orang nak cakap.. kekekek tapi kalau merancang may be tekanan sikitlah.. akak wat masani merancang jarak setahun...

Ibu Mifzal said...

bagus la jue..akak suka jer kalau kengkawan akak peknen anak jarak dekat ni..hopefully dpt good news dr jue nanti...

-:- Zafran BabyAndKidsCollections Enterprise -:- said...

kak ai...
itu ler.. jeles sama akak la.. da comel.. pastue anak da beso.., nampak muda sgt tau..

kak wana...
hehehee... itu ler.. jue tak kisah org kata per.. memang kalo leh nak anak lagi.. atleast iman ada kawan gaksss.... next baru merancang..

kak ainey...
jom la joint skali... :-)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

hehehehe
aku no komen
jaga jer kesihatan ko
ntah2 aku pun dah ada...oppps!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...