Kawan-Kawan Saya

Thursday, December 03, 2009

Cafe World Punya Pasal...



Siapa kat sini main Cafe World kat FB sila angkat bahu andaa...
Mak Aikkk..!!!~ ramainya yg dok layan game ini..
adusss...!! game ini buat aku tak keruan la weeiiii...
sampai nak wat keje pun tertangguh.. nak mandi pun kena amik masa yang lama..
semua benda jadi tidak teratur...

hehehe... jangan main2 bukan aku saja yang duk kemaruk game ini..
asben aku pun sama turut sertaa..
heehehe.. kelakar ajer..
kadang2 sampai berebut nak main tenet...
macam budak2 pun ada..
best la game nie.. aku suka layan sebab dia masak memasak.
aku suka masak memasak..

orang lain sibuk main FarmVille... Farmville pun aku main gaks tapi tak berapa jaga kebun aku sebab aku tak berapa suka nak menanam.. hehehe.. FishVille pun sama.. asyik mati jer ikan yang aku bela.. aku tak reti bela membela dan tanam menanam nie..

sejak biler aku kenal dengan game ini yea..?? Ntah laa.. ini kerana member2 duk bagi gift banyak2 kat aku sampai penuh inbox aku dengan gift dari cafe world dan farmville.. nak tak nak, aku pun dah terjoin main game ini..

sekali dah main... amik KO.. xleh benti daaa... dah jadi kemaruk pula.. bila masakan dah masak, itu yg rasa syok.. bila makanan busuk, kecewa nyer aku...

so, kawan2 yang belum main lagi.. Jomlah joint.. baru tau rasa keseronokannya...
di sini aku ada dapat beberapa tips nak bagi coins, cp dan buzz rating kita jadi UP....

memang MENJADI...!!~
xcaya..?


STRATEGI PENIAGAAN


Bila kita hendak keluar dr kedai (log out/tutup pc lptp,pastikan ada sejumlah makanan (contoh 5ribu pinggan keatas)) Aku terangkan lagi :kita nak logout utk jngka masa lama 5,6,7,8,9,10,11,12 jam dan seterusnya..pastikan makanan kita ada tak kurang dari 5ribu.(aku tak berapa recommended cara ni utk kwn yg belum mahir bajet/congak masa,makanan) masih ada cara jgn putus asa, mcmni : sebelum logout/tutup pc lptp, Kita buka inventory dan ambil pintu kdai kita dan letak dlm inventori (itu adalah cara JENERAL BADMINTON (PALING TERBAIK) ), Atau, sendalkan (block) pintu kita dgn any item yg jejak dilantai. (contoh: vest bunga yg murah sudah).


SEMUA stove dan Semua kaunter makanan haruslah seeloknya jgn menghadap ke luar, biar menghadap tauke kedai.

Harus diingat apabila pelanggan masuk, mereka mestilah nak makan, dalam realiti pun kita bila datang kekedai mestilah kita kehendaki service yg pantas dari pekedai, right? kita pun rasa selesa coz cepat dpat oder,cpat dpt makanan dan plg penting sekali Cepat dapat air yg dipesan (tp dlm CW yg plg penting makanan) .Ok,Cara ini boleh dibuat didialam dunia "cafe world" . Caranya :

Semua Dapur dan Semua Kaunter disusun dan dicantum (tiada ruang keluar masuk) .Apabila kita berbuat demikian, maka bila kita select IKON RIGHT YG BEWANA HIJAU TU ,secara automatik kesemua pekerja kita akan teperangkap duduk bertugas dari kwsn itu sahaja.

Ambil perhatian, adalah bagus jika kita dpat jarakkan pintu kedai dengan kedudukan meja2. Ini adalah taktik melengahkan masa pelanggan menuju ke meja (akan lebih nampak jika rating kita sudah berada pada tahap yg agak tinggi atau tinggi atau maksimum) KERANA, ia akan memberi masa kpd cstmr terdahulu makan sehingga selesai dalam pada masa itu cstmr baru itu dapat tempat duduknya.DAPAT NAMPAK GAMBARAN INI? ini akan membantu mengelakkan pelanggan kita itu menunggu dpintu dan megeluarkan ikon jam memberitahu isyarat dia xberpuas hati dan meninggalkan kedai kita,Akibatnya rating kitapun turun,kedai pun tak laku,kitapun lambat naik.So update la rekaan kedudukan barang2 dlm kedai kau

KEAJAIBANNYA adalah apabila pelanggan masuk dan duduk dimejanya, kurang dari 3saat beliau sudah dihidang makananya. Apabila ini terjadi ia akan 'Mengeffect' Rating Buzz kita. -cepat makan,cepat keluar-, bila ini jadi maksudnya org akan lebih berpeluang masuk makan di kedai anda,bila berpeluang lebih, maka disitulah gunanya kau perlu menambah mejakusi (pastikan pelanggan2 ni ada ruang utk lalu kuarmasuk)



CARA membantu dapat experince dan duit tambahan

-Jangan lupa datang ke semua kedai kawan2 kita dan kepada sapa yg minta tolong kita (majlis orang, kita datang, majlis kita, orang datang (Always remember that)),lebih2 lagi dlm kehidupan realiti. (kalau org tak bagus/baik dia tak ikut kenyataan aku ni)

-Jemput (invite) kawan kita lebih ramai masuk dalam syarikat cafe world kita, lebih ramai lebih kaya, Sama Konsep dengan MLM. Berkait dgn yg diatas, kita akan dpt lebih experince dan duit

-JIKA bertandang ke kedai kawan, bagitahu kawan tersebut, Kita jika datang rumah orang, kita kurang ajar main gedah masuk ke ataupun dengan adab iaitu bagi ucapan salam atau bagitahu telebih dahulu kol msj surat etc kan? begitu juga halnya dengan aplikasi ini. jangan lupa NOTIFY kawan yg kita datang melawat kekedai mereka. taktahu bagaimana? mcm ni : bila kita klik kedaikawn kita, nanti akan keluar tetingkap kwn kita minta cuba makanan merekakan, dibawahnya tick kan tanda setuju jika tidak 'bertick' .dia riang kitapun riang,sama2 maju. jangan busuk hati, kita tlg kwn kwn pasti ingat kita .


STRATEGI MAKANAN

Jika kita sedang online utk jngka masa yg lama or agak lama, masakla makanan yg boleh masak dalam tempoh jangka masa itu lebih bagus juga jika dpt berulangkali (contoh:burger,jumbo shrimp,chicken gyro dan sbgnya.) bekalan makanan biar cukup lebih elok

Jika tiba hari jumaat, maka boleh lah ubah strategi kepada masakan2 jangka panjang. ambil lah sebagai contoh Homestyle roast atau spitfire chicken. ini akan menyebabkan kesinambungan makanan berlaku sampai hari isnin. maksudnya makanan kita pada hari isnin akan bertambah dan bertambah nilai.

atau, jika nak boost lagi kelajuan perniagaan, kita masak la makanan jangka masa singkat dan jangka masa panjang sekaligus.Ingat, ini semua berkenaan strategi.jika pandai merancang sure leh naik cantik.



Ini jumlah CP jika anda ingin masak makanan.. Pilihlah yang terbaik..



Cuba lah korang try tips ini, nak tau menjadi ataupun tidak..
aku dah try daa..
memang menjadi wwoooo..!!
dari buzz rating aku 5.0 terus Up dan terus naik sehingga menjadai 105.0
tak caya..???
cuba tgk nie..

:
:
:
:
:
:
;
:
:
:
:
:
:

92.1


103.7

105.0


Betulkan...???
so, jomla jadi neighbour aku.. hehehe..
leh aku melawat selalu ke cafe korang..


PhotobucketPhotobucket

14 comments:

@e_da said...

sy pun duk gilerr main game ni.. tp baru start.. jom kita nak add awak la.. hehehhe

Jue @ atanayuiman said...

eda >> oh.. iyer ke..? bg email awak.. nnt saya leh add.. kita jadi jiran tetangga.. hehe

nome said...

menci...menci..x soker..x soker...sbb aku punyer fb kena block kat opis..jd aku x leh nak main game nih..huwaaaa! huwaaaa!

Jue @ atanayuiman said...

nome >> heee.. biasala tue.. mana2 opis cam tue gaks... daku pu main kat umah jerr.. malam hari buka cafe...

Mrs. Simplicity said...

tak nak start nanti mcm jue ckp, bole addict. hehehe... tgk balik raya aji aritu, adik alya bole on laptop dia 24 jam berkebun la, ber cafe la. adoi...heheh..

AieZa said...

weh jue.. mmg la ko nih dh kemaruk.. siap buat entry kt blog n list bagai.. hahahaha..

tp dlm ramai2 neighbour ko tu aku nmpk aku no 2 eh.. wahhh.. maju btul cafe aku..

utk pengetahuan ko aku pun kemaruk gak.. setiap masa pk makanan atas dapo tu dh masak ke blum.. sebelum masak.. aku kira pukul brp aku bole hidang.. this cafe world mmg buat aku addicted..

rating tinggi tu aku ada dpt gak smpai 105.. tp membuatkan makanan yang dihidangkan cepat habis.. aku tak sempat masak lg dh abis.. ciss.. so aku nk rating biasa2 je aku kurang kan la pekerja2 aku yg terlebih rajin tu.. tinggal 2 org je senang.. tp klu makanan byk aku kena amik balik la pekerja2 tu kerja blk ngan aku..

AieZa said...

lg satu.. husband aku marah gak.. sbb aku asyik pk game dkt FB je.. tu until now dia pangkah FB.. aku suh dia register pun xmau..

fazilzura said...

amboi jue siap ado strategi lg tu ...

akak pun ado jgk wat gitu .. ni dh bape hari x masuk , huhuhu entah pe jd...

Jue @ atanayuiman said...

alyyani >> betul aya... boleh jadik kemaruk.. dah macam kemaruk cinta pulaks.. tak leh nak tinggal langsung.. jom la joint...




aieza >>> hahahaha..!! berdekah2 daku baca... heehehe.. sama la kkita.. yg klakarnyer.. bile kuar gie mana2.. mesti ingatkan masakan di cafe.,.. siap ajak balik tuee.. hahahaha..!!

memang sampai macam tue skali penangan cafe world nieee.... sampai bila la agaknyaa...


p/s : aah.. akak punya rating no.2 dalam neighbour jue dari 35org.. caiyok...!!~ selamat memajukan cafe...





fazilzura >> akak belum sampai ke tahap kemaruk lagi tue.. nnt dah sampai tahap mcm jue rasa nie.., leh naik giler tau.. hehehe..

24jam asyik ingat CAFE ajerk..!!!

Mira said...

kalau rating tinggi ke rendah ke xde effect pape pun kan?

Jue @ atanayuiman said...

Mira >> tinggi rendah..? effect amner tue ekk..? kalo rating rendah, tak ramai customer yang masuk, kalo rating tinggi, customer ramai.. CP pun dapat banyak...

Queen_Xandra said...

wah..jue..kemain lagi layan game tue..mas xbrape sgt nak layan bende2 tue..malasla..hehe..tp sonok gak baca jue punyer entry..hehe..layan..layan..

Jue @ atanayuiman said...

mas >> hehehe.. kalo mas dah terpengaruh nnt, tak leh tgglkan lappy pulaks nnt... jadi addicted mcm jue nnt..

Anonymous said...

Adeyh. Aku pun nk angkat bahu gak arr.Tp utk awek. haha. Awek aku snggup berjaga malam sbb nk tggu masakan dia siap. Kdg2 siap set alarm lagi. Tapi dah tu minat dia. Asalkan dia happy. (^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...