Kawan-Kawan Saya

Tuesday, January 26, 2010

Atit... Atit...

Sekarang nie, iman dah pandai mengadu sakit.. Percaya atu tidak.. itu yang dia cakap..

"atit... atit..."
sambil tunjukkan tangan ke lututnya.

Aku pun tengoklah lutut dia. OOooo.. patutlah sakit.. lutut dia dah luka.. nampak kulit dah terkoyak sedikit.

"Itulah iman.. orang jalan dengan kaki.. Kamu jalan dengan lutut."
bebel aku kat iman

Iman masih belum boleh jalan dengan sendiri. Kalo dia nak jalan, dia akan jalan dengan lutut dia. Ataupun dia nak kita pimpim tangan dia.. Kalo kita lepaskan tangan, dia akan jalan selangkah, terus bengkokkan kakinya. pastu, dia panggil kita supaya pimpin dia semula..

ermm.. manja tul lah anakku sorang nieee.. nak berpimpin jer..
Tapi..
kalau kita terlepas pandang, dia boleh nak jalan.. tapi bila pandang kita, saja jer dia bengkokkan kakinya... Sabar jerla aku..

Jika jalan tak bermimpin, dia akan merangkak.. Kalo cakap bab merangkak, memang laju giler dia merangkak.. ketak..ketak..ketakk. dengar dia merangkak.. sepantaas kilat dia dah sampai kat kita. Merangkak dia, selaju budak larilah juga. Mana lutut tak luka.

Kalau suruh lompat, dia lompat.. Tapi, dia akan lompat pakai lutut. Dapat tak korang bayangkan mcmane iman lompat pakai lutut..?? hehehe... kelakar pun ada gaksss...

itulah luka yang dikatakan atit.. atittt...

Mulai pagi ini asben aku ditukarkan mengajar sesi petang semula.
dan mulai hari ini juga iman akan menangis setiap pagi sebab dia akan tgk aku tinggalkan dia.. hehehe ibu nak pergi keje la sayang.. dia ingat aku nak pergi jalan tinggalkan dia..
Selalunya tiap pagi, dia yang akan keluar dulu dengan ayahnya seawal 6.30pg. Kali ini, aku pulak yang akan keluar dulu....


** aku rasa better asben aku ngajar pagi. Petang banyak sikit masa. Tapi, nak wat camnerr.. atas arahan kan..


10 comments:

fazilzura said...

alahaii sian nye dia ..
Iman saje je tu jue, dia tau mama dia manje kan dia.. harus le dia merengek2 manje nk di pimpim hehehhehe ..

oh pak atan kene ajor sesi ptg plak ke... tp balik xde le lambat sgt kan .. pg leh teman iman kejap ..

Az Rina said...

kecian iman, dah darah lutut die..takpe itu pembelajaran buat iman..biasalah budak baru nak blaja jalan, kalu tak luke tak sah..

Ryn said...

lutut dah cedera rupernya...tomey dia sebut atit...tau plak dia kalo mcm tu sakit...hehehehehe...

Jue a.k.a Ibu Iman Zafran said...

kak zura >> memang manja sgt2 tau.. nak ngn ibu dia jerrr... ngn ayahnya kurang...

tapi kalo seko pagi syok sikit.. sebab petang dia leh masak.. hehehe

az rina >> luka sebab merangkak di tambah berjalan dengan lutut pulak tuee..

ryn >> itulah.. aku pun heran gaks mula2.. tau pula dia rasa sakit.. hehehe..

mamashasha said...

alah ciannye imah....sweet je bunyi dia ngadu tu jue....atittt....ye....

nome said...

pandai iman sebut atit...kalau leesya x bape nak sebut lg..x abis2 bhs jerman dia..ekeke..

shah-ila-ain said...

ain dok kalau sakit tunjuk jerr kat mane...takat nie lutut tu lah selalu yg terluke..dah ade bekas..skang ni wajib pakaikan dia suar panjang..kalau tak habis calar kaki..ain lasak sgt...

Iman tak pe sakit sikit..nak suh iman jd budak kuat hehe...

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

ish ish..dalam gak luka iman tu jue..huhukkk nasib bel boy kalau gegel dh meraung tu

alyyani said...

pecaya sgt iman dah pandai cakap sakit2.. sebab iman ni cepat becakap. sebab penah jumpe kan. hehe...

lompat pun pakai lutut? cmne tu jue? tgh bayangkan ni. kalau pakai seluar panjang melecet la kan? kalau pakai sua pendek lak, lg la. iman cepat jln eh!

MAS said...

ala ciannyea iman nie..anas tu dah byk kali luka kat lutut smpai tinggal parut..kalau pegi playground xsah kalau xjatuh..camne lompat pakai lutut tu iman..?????

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...