Kawan-Kawan Saya

Wednesday, April 01, 2009

::: Aku Tengah GERAM...!!! :::

GERAMNYER....!!!!!!


Apa ke hal dengan aku nie yea..???? Haaa..!! aku memang tengah teramat geram dan marah sangat nie... Upsss..!! aku tak marah korang yeaa... Jangan ada yang terasa ati.. Tp.. aku nak lepaskan kemarahan dan kegeraman nie pada siapa...?? aku tak tau siapakah orang yang cari pasal dengan aku nie.. Kalo aku dapat orangnya.., mau aku bunuh sahaja dia...!!! Tolong lah aku.. aku rasa nak tumbuk2 ajer muka orang nie...



Apa kisahnya...?? Haaaa... Identiti aku telah di pakai oleh orang lain..!!! Itu lah yang menjadi masalahnya sekarang ini... Kalo takat pakai IC saje ok lagi la... Tp, korang nampak tak gambar kartun kat atas tue...??? ini dah melibatkan WANG...!!! Itu yang menaikkan kemarahan aku nie..... Alkisahnya...

Aku baru sahaja menerima panggilan dari pihak AMBANK.. Mereka meminta aku membayar hutang Mastercard Kad Kredit berjumlah RM 4982... Ha... Tak banyak ker aku kena bayar nie..?? tersentak aku di buatnyer... Mana taknya aku Kad Kredit pun takde.. Nie nak suruh aku bayar... Aku apa lagi.. dengan sepantas kilat terus minta disambungkan ke Customer Service.. dan ada seorang Cuctomer service dia malayan aku...

Aku terus bertanyakan akan panggilan yang aku baru terima tadi.. Aku dah mula rasa nak naik antu da nie... Dia meminta nama penuh aku dan No IC aku.. setelah dia semak dengan data dia....., dia pun mengesahkan memang ada hutang kad kredit sebanyak itu atas nama aku... HAAA... ?? MEMANG SAH..??

Ini adalah transaksinya...:

9/6/08 ---> Memohon mastercard cad credit di Bangunan OSK Jalan Ampang..
( time nie aku tgh sarat ngandung 7bulan tue)

3/12/08 ---> Membeli sebuah laptpo di IOI Mall Puchong yang berjumlah RM 4982
(IOI Mall pun aku tak pernah JEJAK..!!)

Haaaa... Korang tengok la transaksi nieee.... Aku tak pernah buat semua benda ini... wat apa aku nak apply kad kredit..?? wat pening kpala aku ajer ngn hutang2...!!! adusss..!! nyusahkan aku betul la... Tak pasal2 bagi aku keje nak menyetelkan masalah nie.. Mcm tau2 ajer aku tgh cuti.. So, kena la aku menyetelkan masalah nie kat BANK NEGARA... Sebab Customer Services tue kata... aku kena pergi ke Bank Negara untuk membuat aduan pasal Pemalsuan Kad Kredit palsu niee... aaaahhh... leceh tul laaa...

Ada tak sesapa leh bg advice kat aku macamaner nak settle kan masalah nie...??? Tensen laks aku bila timbul masalah begini... Bukan masalah kecik.. ini dah masalah NEGARA nie...!! kang tak pasal2 aku masuk lokap sebab benda nie.. ha sape nak jawab nie...??? Nak ajer aku tgkp org tue nak bunuh dia.. Bagi aku masalah tul la....!!!


**** boleh settle ke masalah cam gini..??? slalu aku tgk kat newspaper orang kena cam gini.. Kali nie aku pulaks yang TERKENA...!!!


10 comments:

Ryn said...

1st thg ko kena wat police report dulu...pastu g sendiri ambank settle kan prob nih...aku pnh kena but telekom arr..org pkai nama aku sampai tk byr RM700++..
Kes sama mcm ko ni pernah terjadi pd mmber aku...kena byr RM8K++..Memg kena maki je derang sebab takde security..senang2 je lepas wat kad guna org dlm...aku pun MARAH ni...

A.I said...

Ya Allah!!! BAHAYANYA wei...sian kau. Aku tak reti lak nk buat camne.. :(

saveme_zero said...

BTL CKP RYN TU..KO KENA BUAT REPORT POLIS DULU. PAS DAH BUAT SEMUA TU,KO SAMAN JE AMBANK. DPT DUIT JUTA2,LEH SHARE DGN AKU..WAKAKAKAKAK

Anonymous said...

yup report polis dulu..peh tuh ko tanye la detail bende alah tuh...kat ambank...kedai mane kek ioi tuh....kedai tu ade kot kot ade simpan ic photostat si pembeli and photostat kad kredit tuh.....tu kalau kedai tu ade sysytem secure gitu la....selalu gores bebanyak deyrang akan mintak photostat ic dan juga kad kredit photostat yg da dikroskan...kebanyakan brg elektrik/elektronik...kalau ade ic pembeli senang la koje ko....sabo ekk...tu dugaan tuh...lek lek...mmg kene wat segala bersih name kat bank negara tuh..kang tak pasal name ko blek list kang....nak bt apo apo payah la plak nanti...sekian....

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

sian nyer awak...ni mesti kes aniaya....pi la wat report dulu masa orang tu isi borang mesti ada sign kan...cuba check sign orang yang mohon tu same tak dengan sign awak jue???

Mrs. Simplicity said...

gile melampau tak masuk akal! bukan patut marah dah ni. mmg patut mengamuk ni jue! marah..marah..marah!!!

Jue @ atanayuiman said...

thank u to all...
memang geram sangat niee...
esok juga kena bertindak nie..!! arini tak bole lagi sebab hubby sekolah.. dia balik kang terus wat planning camner nak buat esok...
memang tensen tul.. tul gaks, kalo bole memang nak cari sampai ke akar umbi nieee....

fazilzura said...

G WAT rEPORT jue..
akak pun kene jgk but dgn Celcom ampeh .. dh report polis pun bil stil smp.. tensen daku ni .. hishhh..tp bior kan je la, janji dh wat report..

*MaMa HeRdA* said...

ini bukan april fool ni jue..ini kene fool..ko kene report jue..kene settle gak betul2..bykkk tuuu nk dkat RM5k..perhhh..tu lee aku dok tayang video pencuri masuk umah..ni lak..pencuri lain nye style..ishhhhhhhh..klu aku dpt org tu..aku siat2 diee!!!

Jue @ atanayuiman said...

Kak zura >> aah.. lebih kurang mcm kes akak gaks.. tp, akak dapat bil.. mcm jur tak dapat apa2 pun.. tetiba dapat panggilan telefon ajerr...

Kak Her >> kalo april fool.. nak jue cekik ajer org tue.. huhu..!!~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...