Kawan-Kawan Saya

Thursday, April 30, 2009

::: Iman Ke Klinik :::


haaaa.. hari yang sungguh memenatkan aku.. Takper, demi anak aku redah ajer.. Skang menunjukkan jam pukul 4ptg.. Tadi pagi aku bawa iman ke klinik yang berdekatan ngn rumah aku.. Klinik Pakar Kanak-Kanak Dr. Rosnah. Aku malas nak pie klinik biasa pie, Klinik Kita tue sebab aku malas nak nunggu lama kat situ.. So, aku pie klinik yg berhampiran dengan rumah ajer laaaa...

Sesi bertemu dengan doktor agak lama sikit.. Iyerla.. mungkin dah nama pun Klinik Pakar.. So, doktor yg handle tue, dia banyak cakap sikit la.. dan pemeriksaannya lebih details. Aku berpuas hati la ngn servicesnya walopun caj nya agak mahal.. Pemeriksaannya amat details.. dan apa yg aku tak tau, aku jadi lebih tau sekarang... Nak tau apa yg aku dah tau sekarang...? Antaranya :
  • Iman kurang air sebab bila dia picit perutnya, agak senang. Kalo budak yg cukup air, bila kita picit perutnya, ia agak susah.
  • Iman ada ulser rupanya. Baru ku tahu. Patut la dia tak nak minum sgt.. ada tanda bintik2 kat tekak dan lelangit.
  • Iman nak tumbuh gigi. Gusinya nampak bengkak dan air liur meleleh.
  • Doktor suruh bagi iman makan aiskrim yg dlm cup. Lagi bagus aiskrim MCD tp, jgn bg masa sejuk2. bg dlm dah kurang sejuk. Untuk mengurangkan ULSER dia. (beri time nie jer la)
  • Skang cuaca panas. Jadi, skang musim ada penyakit mata kaki dan mulut. Tanda2 nak kena adalah Ulser. Tapi, iman tak kena la.. Cuma ada Ulser ajer. mata, kaki dan tangan semuanya OK.
  • Doktor suruh bagi Iman minum Jus. Elok untuk ubat sakit tekak.
  • Doktor pun tak galakkan amik Antibiotik kecuali demam melebihi 1week (yg nie aku tau). Tapi, dia ada bekalkan juga la sebab aku cakap kitorg nak pie jalan jauh... Doktor suruh bagi jika demam tak kebah sampai Ahad nie. Hopefully Iman sihat la yee.. Sebab td suhu pun 37c lebih jer.
itulah antara nasihat2 yang doktor tue bagi... Kalo tak mungkin lama lagi dalam bilik doktor tue.. Tapi Iman melalak pulaks.. Sebab dia tak selesa.. Asyik merengek2 ajer.. Yang klakarnyer.. Mula2 ok jer masa sampai.. tgh2 doktor tue cakap dia pandang jer doktor tue.. Tup2 tetiba ajer nangis.. Itu lah Iman.. Dia tak baper kenal org tue, dia lambat mesra sikit... erm.. sabo ajer la..

Inilah klinik nyer... Belakang rumah aku jer..

Nie antara ubat yg iman dapat...

Dari lik klinik Iman tak tido2... Kul 3.5optg tadi baru dia tido. Itu pun susah nak tido kan dia.. Aku yang tido dulu.. aku bangun tido, dia tak tido2 lagi... Mungkin tak selesa kot...


*** Actually, aku yg tak sabar nak pie HOLIDAY esok.. tp, Iman laks tak sihat.. Bulan nie takde check up. Jadi, tadi dapat la timbang berat Iman. Berat terkini 8.9kg...


3 comments:

Wafaa said...

alamak. Iman saye kalau picit perut mcm senang. tak cukup air ke? dah lama tak check up iman. last check up masa cucuk hari tu. kena pegi nih.

Mrs. Simplicity said...

atas ni nama anak dia iman gak eh? hehe..

ala sian nye iman. ape punca ulser ek jue? sebab cuaca dgn kurang minum air ek? risau jugak kan. harap iman cepat sembuh

& enjoy your holiday! :D

Jue @ atanayuiman said...

wafaa >> aah.. doktor ckp mcm tue la.. Iman kurang minum air sampai kena Ulser.. sian dia.. minum susu pun taknak.. Tau2 je kalo dah ulser camner kan..??

Alyyani >> tul kata alya.. doktor pun cakap mcm tue.. sebab cuaca panas skang.. itu yg badan kurang air dan kena Ulser.. Runsing rasa sebab minum susu pn taknak tp dia memang nak susu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...