Kawan-Kawan Saya

Thursday, April 02, 2009

::: Police Report is DONE...!! :::

Semalam malam dalam pukul 7mlm.., aku cerita semula kat Mak Aku, Ayah aku dan asben aku pasal panggilan yang aku terima petangnya itu... Dan semua yang mendengar terkezut gile... dan ayah aku bile denganr ajer.., terus tunjukkan kan aku keratan akhbar semalam pasal sendikit penipuan ini. Mengutip hutang Kad Kredit melalui sms... Itu melalui SMS.. aku pula melalui telefon.. Tp, bila aku baca.. memang lebih kurang sama ajer dengan kes aku nie.. Haaa... ayah aku apa lagi.. suruh pergi buat report malam tue juga la...

Jadi.., lepas maghrib ajer.. dalam pukul 8 lebih.. aku & asben terus ke IPD Ampang Jaya nie.. Tak jauh pun.. belakang rumah aku nie jer... Sampai ajer kat situ.. Mak Aik!! ramai nyer org nak buat report.. kena tunggu giliran juga la jawabnya..

Bila di panggil.., aku pun mereportkan la apa yang aku alami...

So... Inilah hasil reportnyaaa...

Tempat aduan di Ampang Jaya.. Tapi dirujuk ke Balai Polis Puchong.. sebab transaksi berlaku disana...

Report polis dah selesai.. jadi, esok aku pagi2 aku nak ke AMBANK ibu pejabat.. Nak pie serang sana pulaks... Tak pasal2 bagi aku keje dalam berpantang nieee....


*** Abang ipar aku kata ntah2 APRIL FOOL.. ini bukan APRIL FOOL laaaaaa... Ini kes penipuan nieee.. Huhuhu..!! saper yg nak APRIL FOOL aku nie..?? Silakan jawab...


6 comments:

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

mangsa keadaan..kesian ko..
klu dpt org tu, ko bunuh je !!

Mr. Mrs Zaidi Diaries said...

hehehe.. bos akak pun kene kelmarin Ambank call kata ada kredit card kat Ambank.. bos akak call ambank dulu.. dorang kata memang dah ramai kene.. dorang kene check.. tapi takdelah pulak dia nak polis report.. sebab tahu dah ramai yanga kan buat.. kekekeke.. no depan 02 bile call telekom telekom kata 02 tu singapore... hah tu dia call ambank.. ambank pun dah wat police report atas kes tu...

A.I said...

hihihi...lawak lak abg ipo kau! Apalak april fool sampai terok camni. isk!

Jue @ atanayuiman said...

tinie >> itu ler.... kalo betul ada orgnyer memang kena belasah daa.. huhu..!!

Kak wan >> tul tue kaka.. Jue dah kol da AMBANK.. dorg pun memang suggest untuk wat report polis sbg bukti. Dorang kata itu Scam Kad Kredit... so, abaikan...

Kak ai >> mula2 igt cam gitu gaks.. tp, tak mungkin la.. sapa pulak nak pedajal jue nie.. huhuhu..!!!~~

~chekuna~ said...

bende-bende macam nie.. bukan boleh buat main april fool..
kesian jue.. tak boleh rehat..

Jue @ atanayuiman said...

chekuna >> alhamdulillah dah settle ka.. nasib la xder rekod buruk... Amin..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...