Kawan-Kawan Saya

Monday, April 27, 2009

::: Ku Mencari Carseat Untuk Iman :::

Sejak menjak kerajaan memperketatkan pemakaian CARSEAT untuk baby dan kanak2 nie.., jadi, aku n asben dah mula gelisah tentang perkara nie.. Iyerla.. kitorabg sebelum nie tak amik port pun pasal nie sebab memikirkan carseat nie mahal.. huhuhu..!!~~ lagi pun dah ada bouncer... slalu bouncer iman nie jerla dijadikan carseat bila balik kg asben aku. hehehe.. cian iman.. skang dah besar nie, kena la aku carikan dia carseat yang baru.... dah lama gaks merancang nak beli tp duk menangguh ajer memanjang.. sebab rasa mcm bukan barang yg penting sangat..

So, memandangkan this week kami nak pie bercuti dan memerlukan perjalanan yang jauh, maka kami mesti mencari CARSEAT ini..!! mana la tau kot2 tgh driving tue kena tahan dengan POLIS. tak pasal2 kena saman serta merta.. Kan dah rugi.. Jumlah saman tue entah2 dah bole beli carseat.. Tul tak..? Sebelum kami mengalami kerugian, lebih baik kami mengelakkannya.. kan..? Tapi... tul la.. Carseat nie mahal2 belaka yea..?? huhuhu..!! sebab apa mahal..? sebab aku nengok yg aku berkenan semua mahal2 maaaa.....hahahaa...

Takpe.., kat sini aku tepek kan beberapa carseat yang aku berkenan..


Yang ni namanya : HALFORD Premier Zeus Convertible Car Seat
RM 729.00 (mahalnyer.... ) Tak mampu milik laaa..



yang nie pulaks.. HALFORD Premier Booster Seat
RM439.00.. quite Ok.. tp, xleh nak adjust baring laa..

erm.. ushar punya ushar.. aku rasa aku tetap berkenan dengan SWEET CHERRY la.. sebab ia jenama mampu milik.. huhuhu..!!~~ tul tak..? lagi pun aku memang suka beli kat JUSCO nie.. sebab aku ada JCRAD.. Leh dapat POINT. tak rugi beli kat jusco... Berbaloi gaks... Barang2 yg aku beli jenama Sweet cherry nie amat aku berpuas hati.. Takat nie, semuanya tahan. xder yg rosak2 lagi.. Aku takut nak beli yg mahal2.. Kang rosak kang.., aku rasa FRUST sgt nnt.. Tp, biasa brg mahal2 nie lagi thn kan..? Mahal sebab jenama oversea lagi satu... kan..? kan..? Nnt la.. tunggu aku kaya sikit lagi leh la aku gayakan barang yang mahal2.. huhuhu..!! angan2 yg tak sudah JUE... Insyallah.. Kat bawah nie.., antara carseat dari jenama SWEET CHERRY..


Eternal Carseat... Cantik design nie kan..? Bunga2 gitu...

Dean Car Seat... Quite Ok gaks..


Actually, aku dah pun dapatkan carseat untuk Iman semalam... esok akan aku post kan entry tentang pencarian ku itu.. Yang manakah telah bertakhta dihatiku..?? huhuhu..!!~~ Tunggulah post esok ekk.. wah!! bergaya la Iman dengan carseat barunyer.. hahaha..!! Iman dah 8bulan baru aku nak carikan dia carseat.. dah rugi 7bulan daa.. sebab carseat yg aku beli nie leh pakai untuk infant, toddler and child.. Takpe la.. leh pakai lama nnt...

9 comments:

Mrs. Simplicity said...

jue, alang2 beli kan beli yg bole pakai sampai besar tau. biasa kalo dr infant ni size dia lebih kecik. mcm nia punye tuh, tak tau bape lama bole pakai. setakat ni muat lg. heheh...

Wafaa said...

iman saya suka sangat dok dalam car seat. kalau nak pegi mana2 yang perjalanan lebih dari 15 minit, mesti dia zzzZZZzzzz

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

dah wajib ker carseat ni wei???
alahai, anak aku lebih suka tido menetek klu dlm kete..confirm xmo duduk kat carseat tu ;-(

Jue @ atanayuiman said...

alyyani >> tul tue alya.. esok Jue uploadkan carseat itewww...

Wafaa >> aah la.. ada carseat senang sikit.. skang nie tgn dah lenguh da asyik meriba jer...

tinie >> tinie, dulu aku guna alasan tu la kalo polis tahan... tgh nyusu anak nie.. hehehe...

yantz-yeem said...

salam ziarah...

nak menang adiah tak? jom join contest di sini!!!caiyukssss

Ada Dalina said...

wajib ke galakkan p'gunaan carseat ni?
kalo juz galakkan xmo beli..
mahal...pastu pakai bkn lama pon...
nak2 dia dh beso skang ni...
tp kalo wajib kena pertimbangkan la..
atau plg kuat kalo kena tahan dek polis pon ckplah, "en. polis bg duit kat sy ar nnt sy beli..." huhu
plg cikai pon RM129 kat Cr4...brand apa ntah...
2nd byk tp still 100++..

-:- Zafran BabyAndKidsCollections Enterprise -:- said...

yantz-yeem >> boleh.. boleh.. nnt sy jenguk..

honey >> itu ler.. dengar2 dah wajib da.. itu yg stand by dulu sementara mampu untuk dapatkan...

Bole2 wat ayat camtue.. itu la.. kalo ikutkan tak semua mampu kan..? dulu 100x pikir nak beli ke idak.. skang nie nak jalan jauh kena la beli untuk keselamatan...

Jiey^Mien said...

Jue, saya pun dok sibuk cari car seat untuk Ian.. Skrg ni guna carrier dia lagi.. Tapi tu la.. Kaki dah terjulur keluar.. Kalau yang hati berkenan, semua yang mahal2.. :P

saveme_zero said...

jue...k.su kenan yg ni Eternal Carseat tapi masa nak beli tu..stok takde..adehhh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...