Kawan-Kawan Saya

Wednesday, April 22, 2009

::: Nilai RM 1 :::

Niai RM 1... Arini kisah aku hidup dengan nilai RM 1.. apa yang ada pada duit RM1 nie.. Zaman sekarang nie.., apakah yang kita dapat dengan nilai RM1 nie ekk..?? Susah untuk kita gunakan duit RM1 nie selain untuk dapatkan air yang dijual di pasara malam.. tul tak..? kalo makan.. makan kat luar.. RM1 hanya dapat nasi putih ajer.. Kalo dah campur dengan lauk gitu gini dah RM5 paling kurang.... Nak beli kueh pulaks.., sebiji skang dah 40sen atau 50sen daa.. dapat 2 biji je dengan nilai RM1 nie... Cerita pasal RM1 nie.., arini aku berbelanja semuanya RM!.. apkah yang aku dapat dengan RM1 nie..??

Nasi goreng ikan masin. Ini adalah makan sarapan aku.. RM1 ajer tau dengan ikan sekor nie..

Air Limau suam..

Buah-buahan.. Tembikai susu pilihan ku..

Kopok lekor.. 5biji RM1.

So.. Total perbelanjaan makan aku arini adalah = RM 4. Jimat cermat tau.. hehehe... jimat la sangat...

10 comments:

AieZa said...

itu dh 4 hinggit bkn singgit lg dah.. hehe..

tp nasi goreng ngan ikan masin sekor tu kira berbaloi la singgit..

lain2 tu hrga biasa je..

ppb_ppkp said...

murahnya jue nasi goreng tu..
jue mai perlis la..makan2 murah la skit2.

ppb_ppkp said...

murahnya jue nasi goreng tu..
jue mai perlis la..makan2 murah la skit2.

aTan and JuLies @ aYu said...

aieza >> hehehe.. itu la nilai RM1 didarabkan dengan 4.. hehehe.. Kak, blog akak aper..?? nak pie ushar gakss...

Kak imah >> aritu jue pie Perlis tak tau la tempat makan mana sedap..

nasz said...

lor, tghari tak mkn nasik??

Ada Ayrissa said...

hehehe..
Jue, lg jimat kalo air, kopok n buah tu ditolak tepi..
ekekekekke..
beli nasik jer n minum air msk jer..

aTan and JuLies @ aYu said...

nasz >>erm.. Jue kdg2 tak makn nasi tghri sebab pg dah makan nasi...

honey >> nasi tue untuk sarapan pagi... yg lain2 tue untuk tengahari.. hehehe...

ai said...

huihhh..jimat lagi aku! nasik lemak $1 + Mihun $1 (bekpes tapau skali utk lunch) keh keh...

kengkadang jelah kalau aku rajin turun baru aku beli nasik campor :P

aTan and JuLies @ aYu said...

kak ai >> heheh.. jimat.. jimat.. amat berbaloi tue..

AieZa said...

jue.. akak xde blog la.. klu aku wat blog ade ke org nk nengok? hahaha..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...