Kawan-Kawan Saya

Thursday, April 02, 2009

::: It is Credit Card Scam :::


It is Credit Card Scam

haaa.. itulah yang dimaksudkan oleh pihak AMBANK. Asben aku baru sahaja menelefon pihak AMBANK untuk bertanyakan pasal masalah ini... dan mereka memberitahu aku ianya adalah CREDIT CARD SCAM.. sekarang ini memang tgh berleluasa pasal penipuan ini... Mereka telah pun check IC number aku melalui data mereka... ALHAMDULILLAH takder rekod yang buruk disitu.. Jadi, mereka minta abaikan sahaja... Jika nak report polis pun boleh... Takder masalah sebab sekarang ini memang tengah berleluasa pasal penipuan ini...

Nasib la aku tak mengalami sabrang kerugian.. Ada juga kes penipuan begini melalui SMS.. Yang ini lagi dasat sebab boleh menyebabkan kerugian... haaa.. LEGA aku bila dipenerangan mcm tue... So, bukan aku sorang sahaja yang terkini.. Ramai lagi yang terkena...
Termasuklah orang-orang yang tak pernah mendaftar atau memiliki kad kredit.


*** aku rasa korang jgn menggelabah apabila dapat sms atau panggilan macam aku kena. Memang kita akan rasa panik dan mula nak marah. Apa pun repot polis perlu dibuat sebagai bukti dan polis memang sedang buat statistik mengenai kes penipuan kad kredit ini. Berdasarkan maklum balas dari bank negara terdapat dua bank yang menjadi sasaran kad kredit scam sekarang ni iaitu ambank dan citi bank. Ada hikmah disebalik kejadian yang berlaku***

7 comments:

Ryn said...

Ahmadulillah...nsb rekod takde...

elly @ suely said...

uih takut gk bab2 penipuan nie... mintak djauhkan la....

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

alhamdulillah semuanyer dah ok....sekarang kes penipuan duit melalui sms memang berleluasa...kita pun ada dapat ari tu...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

nsb baik..klu nk ganti..huhu..
5k tu

Jue @ atanayuiman said...

to all >> itu la.. nasib baik rekod bersih.. riso gaks nie.. nnt tak pasal2 kena backlist... Tadi baru pas nengok astro.. dorang pun dah war2kan kepada semua supaya berhati2 dengan sendikit penipuan nie..

sekarang nie tgh berleluasa melalui sms, e-mail dan Fon gaks...

fazilzura said...

haaa bagus la dah wat report.. and call bank tu terus.. mmg ramai yg kene skang ni .. adeh pening bile pk .. penguna cm dh x selamat dh

Jue @ atanayuiman said...

kak zura >> tul tue kak.. so, kepada rakan2.. kena berhati2 la ekk..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...