Kawan-Kawan Saya

Monday, April 27, 2009

::: Beras Bario :::

Korang pernah dengar tak beras Bario..?? Erm.. kalo orang Sarawak mesti korang dah biasa makan beras nie kan..? kat semenanjung nie aku tak pernah jumpa org jual.. Aku slalu order kat kawan2 yg selalu balik sana. Apa kelebihan beras nie yea..? erm.. aku pun tak baper pasti pasal kelebihannya. Cuma untuk, aku slalu buat bubur dengan beras nie.. sedap rasanya daripada pakai beras biasa.. Kalo korang tak caya try la buat..

Baru2 nie opismate aku balik Sarawak.. Jadi, aku kirimkan lah beras nie sebab beras bario kat umah aku nie dah abis.. Selain tue, mcm biasa la.. mesti nak kirim ikan terubuk masin kan..? hehehe.. memang terubuk masin sana nie sedap. Berbalik pada beras bario tue.., nanti aku nak masakkan bubur untuk iman. Mesti iman suka punya sebab aku pun suka makan.. hehe.. Like mother like son.. Boleh tak mcm tue..??

Beras Bario nie asalnya dari Tanah Tinggi, Sarawak

Inilah beras bario tue.. cantek berasnya.. Bersih suci murni.. hehehe aku order 1kg jer.. 1kg=Rm15.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...