Kawan-Kawan Saya

Thursday, April 23, 2009

::: Makan Malam Kami :::


Semalam aku teringin nak makan sambal daging.. Kat tekak aku nie tetiba teringin nak makan sambal daging.. Almaklumla dah duk berpantang ajer.. So, itu yang sesekali tekak nie nak makan benda lain pulaks... Erm.., boleh ker kalo nak diet camnie? sebab skang nie asyik lapar ajer la.. Kalo aku duk umah aje masa berpantang tempohari takde la rasa cepat lapar mcm skang nie. Skang, time dah masuk keje nie.. keje aku duk nak makan ajer.. asyik rasa lapar je.. Nape ekk..??

Itula.. aku nie memang takleh cakap nak diet.. kalo cakap nak diet ajer mesti jadi lagi kuat makan. Kalo aku thn tak makan.., nnt aku terngiang2 dengan makanan tue.. Sampai tak lelap la nak tido.. Korang pernah tak rasa mcm aku rasa nie.. Aku nie jenis badan yang senang naik da senang turun gaks tp ikut masa die.. sumtimes aku makan sikit ajer.. tapi, leh naik banyak.. sumtimes aku makan banyak tapi tak naik2 laks badan aku nie.. Apa yg pasti lepas kawin nie badan aku cepat mengembang la...

Before aku kawin, aku memang kuat makan. Lagi2 makan ayam.. Masa kat sekolah dulu ari2 aku makan ayam goreng. Kwn2 aku semua tau apa menu aku time rehat. Hanya ayam goreng tanpa makan nasi. Mesti beli ayam goreng kat kantin sekolah tue.. Ayam goreng dia sedap sgt tau... Sampai kawan2 aku gelar aku AYAM...

aaahh.. lupakan la.. aku nie kalo dah bercerita jadi panjang lebar pulaks.. Jom layan gambo menu malam tadi..

Inilah hasil sambal daging aku..


Ikan Selar goreng..


Asparagus goreng...


7 comments:

Ummi Nuhlan said...

jue...sedapnye akak tgk asparagus goreng hang tu....ni yg rasa nak buat ni..tapi menu dah decide nak bat tomyam la..huhuhu

Jue @ atanayuiman said...

kak Imah >> hehehe.. buat la kak.. sedap.. Jue memang suka makan asparagus nie..
takpe.. esok2 boleh wat...

Syafa said...

JUE!!!!!meriah nye mkn mkn kamo !!!nak2 tang asparagus goreng tu..perghhh...sedapnyer kalau dpt ratah gitu jer kan..kan...huhhhhhh

Wafaa said...

saye ni selalu la takde idea nak masak. hari-hari mau masak tapi kdg2 taktau nak masak apo :)

Jue @ atanayuiman said...

Syafaa >> tul tue.. sedap dimakan begitu sajer....

wafaa >> aah la wafaa.. sumtimes no idea nak masak per.. susah2 jue goreng telor then wat sambal ajer..

fazilzura said...

amboi jue , dap nye .. adeh wat daku nak makan ..

Ibu Double Q said...

uih.. sedapnyer.. ade lebih tak??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...