Kawan-Kawan Saya

Friday, April 10, 2009

::: Sekitar JCARD Semalam ::::


Semalam lepas Maghrib, aku dan asben ke JUSCO AU2 Taman Keramat... Sebab semalam merupakan JCARD di sana... Dah lama aku tak pie JCARD nie... Itu yang semalam saja nak pie.. Semalam pie berdua ajer ngn asben aku.. Iman tinggal kat umah.. Hehehe.. nape tak bawa iman yea..?? erm.. biasala Iman dah TIDO.. Iman sejak dulu kala pas Maghrib ajer mesti la tido... Sampai la ke pagi sok baru bangun... Tak bangin nyusu pun.. Itu yg bestnyer.. Aku pun leh tido lena.. Kalo tak tido lg, dia akan melentik2 kan badan dia smbil mulut bising2 nak tido.... Letak ajer atas katil terus guling dan kebabom..!! tido terus.. Mana tak terus tido, sebab tido bawah aircond... huhuhu..!!~~ Itulah anak aku nie.... eh.. melalut citer pasal anak pulak... hehehe. jgn mara yeaa.

Apa yg menarik pada JCARD semalam yea..?? hehehe.. korang kalo pie JCARD nie kena ati2 gaks... Even semua barang sale, tapi ada yg tak sale pun sebenarnya... Ada yang harga tetap, ada yang harga dia dinaikkan pastue wat less 20%. Kalo yang nie jangan la korang beli. Aku bg tips la pasal JCARD day nie... Kalo kat sesuatu tempat sale tue takder promoter, maknanya tempat tue xder sale.. Nak tau barang2 mana yang betul2 SALE..?? (yg nie la aku target kalo JCARD day)

1) yang ada tulis SUPER SAVER or SUPER VALUE~~ yang nie slalu usha. Kalo perlu aku amik
2) yang barang dia limit 2 barang ajer ~~ semestinya aku target DIAPERS
3) yang ada tanda Special JCARD day ~~ Yang nie, kalo perlu baru ambil
4) time HAPPY HOUR..!! ~~ Kalo menarik dan memerlukan, cepat2 rembat. Lambat tak dpt..!!

Mcm mana dengan sale sehingga 70% dan 50 %. Yang nie pun boleh beli juga. Tp, biasanya ada juga harga yg dinaikkan sikit dan buat SALE... so, kena ati2 la.. Sebelum korang pie JCARD day nie..korang survey2 dulu la barang yang korang nak beli sebelum tiba hari JCARD nie... itu lebih bermakna..

Apa yang best JCARD Day nie..? Yang bestnyer, kalo kita dah target sesuatu benda tue dan masa tue SALE, mmg kita dapat jimat gilerrr.. Then, setiap pembelian RM100 kita boleh redeem VOUCHER RM10. Kebiasaannya bhgn baju2 dan kasut2 memang murah laa...

PERHATIAN...!! Untuk barangan baby kena berhati2.. Biasala kita sebagai ibu, mesti excited nak beli barangan baby kita kan..? Apatah lagi time sale.. Tp, bg aku masa JCARD day nie, bahagain baby nie lah paling TAK SALE...!! Paling banyak harga biasa. Kalo yang sale pun baju yang longgok atas tray. Itu pun banyak yg KIDS. Untuk dapatkan less 70% memang tak banyak.. Kalo bhgn stroller, walker & carseat pun sama.... Paling tinggi less pun 20%.

So, sesiapa yg tak pernah pergi JCARD nie.., lepas nie boleh la pergi.. Apa syaratnya..? mudah saja.. Hanya perlu ada JCARD sahaja... Then, sepanjang tahun JCARD nie berlaku setiap bulan.. Cuma, tempatnya lain2 sahaja.. Dalam 1hari tue khas untuk member JCARD bershopping..!!!

Jom kita layan...

Kami baru sampai.. tgh cari parking.. beratur panjang nie..

Knapa agaknya kakak nie ekk..??

tgk tue... ada yg diskaun, ada yg super value

Yang tue bahagian jual Comforter, bantal dan cadar2.. Kwsn nie pun leh pie..

Nie pintu masuk nak ke bhgn Supermarket...

Itulah tempat REEDEM Voucher.... Semalam dapat la juga aku Voucher RM30... hehehe..!! sebab semalam beli adiah kawin member...Kalo tak, dapat RM10 jer kot..

Trolley sapa la nie..?? huhuhu...!!!~~

*** Lepas nie JCARD di mana yea...? Yang aku tau, Next week PUREEN CLEARANCE STOCK...!!!

9 comments:

♥ Eda ♥ said...

aduh...sakan shopping....penuh trolley nampak...

nasz said...

shopping, shopping, shopping...

Reena said...

akak hari tu reena gi kat jcard kepong...cakap jek sale..tapi habis smpi 500...adduuuhhh...skg nie belum tgh bulan pun dah kering

elly @ suely said...

aku x penah pg jcard day, w/pon aku ade jcard tue hehehe... sbb slalu je kene pd hari2 yg aku x leh nak pg... camne tu? huhuhu

Syafa said...

ala...daku x sempat pegi smalam...kak ipar keje sane..dia ade sms bgtau ade jcard day..huhuh.tapi x sempat lak..xpela..xde menda nak di cari pun.hehhee..wah...shoping dryper..murah ke??

Jue @ atanayuiman said...

eda >> aku punya trolley eekk...?? hehehe...

nasz >> skali skala shopping kak..

Reena >> tul tue reena.. dulu jue pun camtue gaks.. shopping punya shopping smp tak sedar diri...

elly >> xper ally.. JCARD day nie slalu ada.. cuma kena time ngn kita n tempat kita ke tak... Kebetulan aku cuti, itu yg leh pie tue..

syafa >> eh, syafa duk mana yea..?? area2 sini gaks ekk...

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

jue...rajinnyer gi J-Card...tak de pun gambo ape yang Jue beli

Jiey^Mien said...

Amboiii.. Sakannya shopping.. Banyakkan rehat tau Jue..

Jue, dah dpt rompers. Thanks a lot for the lovely t-shirt.. Nanti kita wat playdate Ian n Iman yea..

P/s - Jgn Iman buli Ian sudah.. Ian ni slow and steady.. Gentleman.. Hehhehe..

cintaKusayangMu said...

wah.bestnye dpt g jcard kt au...rugi xdpt g aritu...
tp mummy qis dpt g poney warehouse sale..hehehe..best..
lps ni jcard jusco bkt tinggi lak...nk g la..tu pn klu blk msia..huhukk...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...