Kawan-Kawan Saya

Tuesday, May 12, 2009

::: Transformasi Ke-3 Telah Berlaku :::


Ingat lagi tak cerita aku pasal TRANSFORMASI yang aku pernah cakap aritu.. arini aku nak ceritakan pasal transformasi yang terkini.. apakah yang telah berkau yea..? mengenai Transformasi HANDPHONE aku yang lama tukar ke yang baru pulaks...

Cerita pasal HP aku nie... udah lama aku pakai HP nie.. sejak taman bujang trang tantang lagi.. Ini dah pun kawin dan dah pun mempunyai anak.. so, aku teringin gaks nak merasa HP yang baru sejak dulu kala... Actually, aku pakai 2 HP.. satu HP untuk kawan2.. dan satu lagi HP untuk berhubung ngn kuarga.. Kiranya untuk PRIVATE ajer la... Dan HP yang aku pakai skang adalah HP adik aku.. hehehe.. sian aku kan..? xla... dulu aku tukar2 HP ngn adik aku... so, bila dah tukar tue.., terus la jadi harta aku pulaks....

Nak tau HP ape yg aku pakai..??

Inilah yang aku pakai sejak dulu kala.. dah lama aku pakai... sejak tahun 2002..

DAN....

sekarang nie telah di TRANSFORM kan kepada :

inilah dia HP yea.. Express Music 5610.. AcTually adiah ANNIVERSARY dari Asben kesayangan aku... :-) Thank U abang..

sebenarnya aku yg DEMAND nak HP yg ada SLIDE.. jenis apa, model apa, aku tak kisah.. Janji SLIDE.. Aku biarkan dia pilih yang terbaik... Then Ini lah pilihannya untuk aku katanya dan mengikut bajetnye......

dan.. aku juga mempunyai HP ke-2.. untuk orang2 tertentu sajer aku gunakan HP nie.. Dulu zaman bercinta, aku suka guna HP NOKIA nie sebab kalo nak taip msj teramat la senang.. Laju dan cepat.. Almaklumla.. Bercinta.. Duk SMS ajer.. HP tak leh berenggang ngn kita.. Berkepit saja dengan HP.. mask HP, makan HP, tido ngn HP, dirve pun boleh SMS lagi... hahahaha.. skang nie...?? HP ntah kemana aku pun ntah kemana... Samapi msj pun bertimbun2.. Lagi2 ada anak nie.. erm.. sampai HP pun tak bercas.. Haaa... Itulah aku.. Minta maaf la kawan2 yea.. sumtimes aku nie lambat balas msj...

Nie la HP Nokia aku tueee...

Nokia 1110 kot rasanya.. Ntah la.. aku tak baper nak hafal model2 HP nie.. sebab aku tak bapa nak amik Port sangat.. Janji dapat guna n USER FRIENDLY udah laaa... Ini pun aku pakai sejak tahun 2001 lagi...

So, sekarang HP yang aku pakai ialah NOKIA... cuma lain Model ajer..:

Express Music 5610 & Nokia Model 1110

Dan.. ada lagi satu HP yang menjadi kenangan aku adalah Samsung FLIP.. Modelnya aku tak tau namanya.. HP nie adalah HP yang diberikan oleh asben aku semasa zaman kami bercinta dulu.. hehehe.. skang still ada lagi ngn aku.. dan masih elok dipakai.. Cuma badannya saja tak bape cantek dah.. Sekarang HP nie ayah aku pakai... Aku bagi ayah aku pakai... Sebab senang juga nak menggunakannya.. Bila ada CALL, just buka ajer..bila nak letak CALL, just tutup ajer... Best pakai HP nie sebab kecik ajer....

dan..

Inilah HP nyer..

walaupun BODY nya tak baper dah cantek.., tapi dalamannya tetap maintain CANTEK lg tau...



** Alhamdulillah.. dapat juga aku HP yang baru...

8 comments:

fazilzura said...

wahh jue. yg lelama tu dh leh wat tukun dh .. heheheh
tp tetap ada sentimentel value..

♥ Eda ♥ said...

elok la ko tukar henpon baru...tgk henpon lama tu keypad pun dah tak nampak huruf dah..kahhhh... lame gile henpon tu nak dekat 9 taun la eh... aku ni sejak dah ade anak ni la baru serik nak tukor2 phone..dulu mase single bukan main..setiap keluaran baru nak bli..;)

Ada Dalina said...

waaa..bestnyaaa dpt hp baru..

elly @ suely said...

aku pon baru nak ushar2 enp0n nokia Express Music 5610 ni ekekkee

Mrs. Simplicity said...

jue, hp sony ericsson tu sama mcm hp alya dulu. hp express music tu pun sama mcm hp alya skang. :D sehati sejiwa nih. hehe..

p/s : hati2 pakai xpress music slide tuh, joystick senang patah. bole kata pemilik express music model ni, selalu patah part joystick tuh termasuk la alya.. hehe..

Ryn said...

tahniah kerana berjaya membuat transformasi seterusnya...gile lama hp ko eh...memg ptt tukau dah pn...hehehee..

Syafa said...

wah..jue!!!!dpt enpon baru utk anniversary!!!sonok!!sonok!!!!heheh..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

hamboi...
best la dpt hp baru, free plak tu..hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...