Kawan-Kawan Saya

Wednesday, May 27, 2009

::: Kenapa dengan TESCO Choice yea...?? :::

Arini aku saja nak berceritamengenai DIAPERS. Walaupun sebelum nie, aku ada cerita pasal DIAPERS.., tapi arini aku nak cerita lagi... Selalunya aku selalu beli brand DRYPERS. dan di samping itu aku beli BABYSOFT dan TESCO CHOICE.... dan aku juga suka main2 tukar diapers untuk Iman.. aku pernah pakaikan Huggies Comfort, huggies Ultra, Pureen basic, Pureen Dry dan sebagainya..

TETAPI..,

Sekarang nie.., aku rasa aku dah tak nak tukar2 da diapers iman.. sebab aku dah jumpa yang TERBAIK da... Antara yang terbaik aku jumpa adalah :
  • DRYPERS
  • BABYSOFT
  • TESCO CHOICE
Oleh itu.. aku dah DECIDE hanya untuk pakai DRYPERS dan TESCO CHOICE...
Kalo drypers semua orang tahu kelebihan dia kan..? tapi kalo TESO CHOICE macamane pula..?
yang aku leh cakap, KUALITInya sama dengan DRYPERS...

*** Next Entry akan aku tunjukkan kesamaan Diapers nie..

La nie... aku tayang kan.. semalam aku ke TESCO untuk membeli diapers TESCO CHOICE...
skang nie diapers nie ada PROMOSI.. harganya lebih murah kalo tidak PROMOSI..

Harga sekarang : RM28.90
Harga Biasa : RM 31.90

Tengok... berlambak diapers nie kat TESCO.. memang la.. dah jenama dia kan..??

Itulah harganya.... RM28.90 Kebanyakan barangan Tesco telah di CUT OFF 40% sejak ari penurunan Harga dulu..

Aku hanya rembat 2 pek ajer... Satu untuk Iman dan satu lagi aku bagi kat akak aku.. aku bagi untuk Zaqwan..

dan.... kalo korang nak tau, setiap kali aku pie TESCO, benda yang aku paling suka adalah menimbang berat badan aku... hehehehe... sekali aku timbang semalam, berat badan aku sudah NAIK laaaa... waaa.. camner nie..?? nak tau berat terbaru aku..???

INI haaaa..

63 KG maaaaa


*** setiap bulan aku catitkan jadual berat aku.. last month 61 kg.. seperti yg aku beritahu dulu.., setiap kali berat aku dah cecah 61kg, dia pasti tak nak turun daa.. dia akan naik balik dan turun balik takat 61kg gaks.. belum pernah cecah 60kg sejak aku pas salin dulu... huhuhu..!!~~ sedihnyaaa...


Saja nak tepek gambo ini...
gambo2 yg diambil dari HP asben aku...

Iman dan Nain main Bola Boling.. hehehe.. nnt besar leh lawan Boling yeaa... :-)

Ini masa Iman ikut aku pie keje.. hehee abis lantai pejabat dia explore.. nasib la pakai karpet... (pada minggu nie nak pie besday Rayyan)

ini pula.. aku tak pasti apa yang dibuat oleh iman.. sebab masa nie time aku keje.. Iman & ayahnya di waktu pagi sebelum di hantar ke pengasuh.. dorang main apa la agaknya sampai Iman dalam kotak tue...

*** erm... mcm2 aktiviti dorang nie...

9 comments:

Leen Die said...

alos jue oklah tue berat..tggi jue bape?

Mrs. Simplicity said...

da mcm nursery umah mak jue tuek. meriah! tesco choice? menarik gak nak cuba ni...

alya pakai drypers, aritu try pakai pureen, tp asik bocor jek. sebab material dia lembut sgt. so skang pakai drypers balik..

ala jue, takpe pasal berat tu, ok je kan. asalh hubby syg :)

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ said...

wei apsal ko berat wei??berat ko ni sama dengan berat aku nak beranak dulu.hahahaha gelak guling2

fazilzura said...

akak pun x gune sume pampers2 tu dh .. just gune BBY SOFT... mmg besh of the besh

A.I said...

oo..tesco punye ok ye? aku penah gak try Giant punye..ok la..tp ni nk tr beli tesco punye lak la..

strawberi said...

jue,,..
bukan iman pakai brand pureen
yg belang2 tu ke??
Jue kan selalu p borong pampers kat
warehouse pureen tu?
sudah tukar ka??
ku selalu borong kat warehouse pureen tu utk stok 4 bulan...
kekadang x cukup gak..bolehla try tesco choice tu..

Jiey^Mien said...

Dah lama tak timbang berat.. takutttt..

mama idzareef said...

salam kenal..

my son tak seswaii lain2 diapers except huggies aje..kalo try lain asikla ruam aje..

dryper pn ok tp tk suke tape dia bkn magic tape like huggies n few more brands..

btw..suke nama nak u..iman..

Jue @ atanayuiman said...

leen > jue tak tinggi.. sederhana jer.. sebab tue rasa berat sangat nieee...

alyyani >> iman pun dulu pakai Pureen.., tapi since 6months tak pakai da..sebab kerap bocor...

** nak gaks badan mcm leen n alya.. kurus jer nengok..

tinie >> waaaaaa.. ko buat aku nak nangis laaaa...

kak zura >> aah.. baby soft pun ok gaks iman pakai.. tp, harganya mahal sikit dari tesco choice... dia mcm drypers gaks baby soft nie.. kan..? kan..?

kak ai >> meh la try sementara ada hrga PROMOSI kat Tesco nie..

strawberi >> tul.. iman dulu pakai Pureen.. tapi since 6 months dah tak pakai da.. sebab kerap bocor.. bawah 6 months, iman pakai elok...

jiey >> haaa... itu la.. setiap kali nak nimbang gementar jer rasa.. xsanggup nak nengok angka tuee..

mama idzareef >> itulaaa.. lain baby lain kesesuaiannya kan..? mcm saya dah cuba pakai huggies.. kalo huggies Ultra jer nampak Ok tp mahal la pulaks.... tue yg try tesco choice.. wah!! nampaknya ok jerr..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...