Kawan-Kawan Saya

Thursday, May 14, 2009

::: Airmata Di Pagi Hari :::


Pagi tadi.. sedang aku drive, tiba2 saja airmata aku nie mengalir dengan lajunya.. Entah la.. naper tetiba pagi ini hati ku sungguh sentimental... adakah disebabkan hujan di pagi ari..?? yea.. mungkin juga.. kerna di saat aku sedang memandu kereta untuk ke tempat keje, dan saat itu la hujan sedang membasahi bumi... Sungguh syahdunya pagi ini.. YA ALLAH aku telah merasakan Nikmat dariMu..

Dalam aku melayari noda-noda perjalananku.., Airmataku terus mengalir dengan lajunya... Apakah maksudnya disebalik cucuran airmata itu..?? Mungkin ada sesuatu yg terselit di dalam hatiku yang belum diuraikan.... Apakah yang masih tersembunyi disebalik hatiku yang sentiasa nampak kegumbiraan ini..? Aku sendiri tak dapat kepastiannya.. Kerna.. aku tak mudah untuk mengambil remeh atas apa yg berlaku...

TETAPI...

di pagi ini... tiba2 aku telah meMUHASABAHkan diriku ini... Yaaa.. Semua orang tidak sempurna di Bumi ALLAH ini.. jadi, aku sebagai makhluk ciptaanNYA, perlu memuhasabahkan diri kepadaNYA... YA ALLAH... Aku teramat bersyukur atas segala KURNIANMu kepadaku.. Dan apa yang aku inginkan dalam kehidupan ku sekarang ini adalah " KEHIDUPAN YANG PENUH DENGAN KASIH SAYANG..."

Bagiku, KEKAYAAN, WANG bukan segala2nya.. Hanya keberkatan hidup, kebahagiaan adalah segala2nya... Doaku KepadaMu...

" YA ALLAH AKU PINTA KEPADAMU SUPAYA LIMPAHKAN KEHIDUPAN KAMI DENGAN KEBERKATAN HIDUP DAN LIMPAHKAN KAMI JUA KASIH SAYANG YANG SENTIASA TERSEMAT DI DALAM HATI KAMI.. Aku amat bersyukur di atas segala limpahan dariMu.." AMIN...

Itulah antara yang tiba2 tersemat dihatiku.. Pagi ini jiwa aku teramat la SENTIMENTAL... adusss.... Naper yeaaa...???

Dan adakah disebabkan dipagi itu aku mendengar lagu ini...???
** sedang aku driving, aku sedang melayan lagu ini...


KIAN

Kian jauh kian hilang
kasih antara kita
nampak tenang pada zahirnya
tapi batin terseksa
yang terguris tak nampak di mata
yang terhiris terluka
sesekali terbit airmata
tahan sebak di dada

ke manakah nak di bawa
resah kian melanda
di manakah hendak ku khabar
pilu di dalam dada
bila kasih di hujungnya nyawa
rasa ingin dimanja
perasaan pun kian tersentuh
bila rindu ini berlabuh

korus:
apakah yang dikejar dalam hidupmu
berkali kukata padamu
kita singgah di dunia yang sementara
penuh tipu daya

yang kekal di sana
biarlah kita bersama
usahlah hanyut terus terlena
kerana dunia

ulang korus
ada aku masih ada
kasih belum terhakis
sebenarnya sudah lama
ku sungguh berkecil hati



*** knape pulak aku perlu bersedih sebab lagu nie..?? ada kena mengena ke ngn aku..? tp, apa yg pasti... jiwa ku pagi ini sungguh SENTIMENTAL.... "Abang, I LOVE u..."


10 comments:

ai said...

wah wah wahhhhhhh...

sentimental pulak pepagi ni. Tp mmg betul pon..aku suka keadaan cuaca harini..redup nyaman je. Tp jiwa aku tetap MENTAL!! bukan sentimental cam kau..hihihi

~mmg kita patut bersyukur Jue, dikurniakan suami + anak yg baik.. :)

alyyani said...

nape jue? alya pun penah rasa camni. especially bila gaduh dengan husband. huhu...

Nur Syafawati said...

sentimental tul jue ari ni eh..nape agaknyer..huhuhuh...

Leen Die said...

cam commnet alya jugak awat jue?leen pun pernah rasa cam gitu..sabar ekk

fazilzura said...

ni nape plak sodih2 je nih...

syukur ujan dh turun , smlm tido dgn nyenyak nyeee

aTan and JuLies @ aYu said...

kak ai >> itu la kak ai.. tetiba ajer jadi SENTIMENTAL.. huhuhu.!! cuaca mempengaruhi diri...

alyyani >> itu la.. xtau la nape.. gaduh2 tue biasa gaks.. tapi, ok balik.. tp, arini nape laaa...
itula.. bila ada.. nak gaduh.. bila berjauhan .. ridu rinduan.. hehehe..

Syafa >> takde pape pun.. tetiba mood pagi nie cam gini... hehehe

leen >> xder pe leen.. tp, mungkin sebab hujan dan tetiba jiwa ku sungguh sensitif...

kak zura >> aaah la kak.. malam tadi sedap nye tido...

Mr. Mrs Zaidi Diaries said...

kekekeke.. cam akak murung hari tuhlah ni Jue.. takdo apolah.. tapi akak tiap kali nak period atau abih peot camtuhlah pehtu ok dah.. lelagi bile pagi2 sayu dan salj didanau rindu.. tak tau napo.. bukan perubahan cuaca.. tapi perubahan tingkat hidup kita.. ni dah.. dulu happy jekk hidup sendiri mak abah yang tolong pk nak jadikan kita ni orang ke hantu.. skang kita sume kene pk sendiri.. pehtu pk suami pk anak.. tu jadi camtu.. pompuan memang sukabanyak pk...

aTan and JuLies @ aYu said...

kak wana >> ahakksss..!!~ tul tue kak.. mcm akak aritueee.. tetiba jer rasa sayup kan.. huhuhu... mungkin nak peod kottt...

SEPASANG KEKASIH said...

sedihnye...
kebahagian adlh segala-galanya...

NAZRULLAH (^_^) HACKERSUNiSEL (^_^) said...

NILAI SEBUAH KEBAHAGIAN...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...